მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესი
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ყველა სიახლეტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკა
ფინანსური განათლებასტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველი
საზოგადოებაკიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრება
პერსონალური ფინანსებიპოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსი
ბიზნეს მრჩეველიშაინენერჯიAversi Pharma
flag
AMD 7067.5
-0.0008
flag
AZN 1.5946
-0.0002
flag
CNY 37.782
0.001
flag
EUR 3.1568
0.0143
flag
GBP 3.646
0.0123
flag
KZT 50.89
0.0014
flag
TRY 0.0672
-0.0001
flag
USD 2.7118
-0.0003

რა ასახვა ექნებოდა ისრაელ-ირანის კონფლიქტის გაგრძელებას საქართველოს ეკონომიკაზე - ლაშა ქავთარაძის შეფასება

news image

ისრაელ-ირანის კონფლიქტის გაგრძელება საქართველოზე აუცილებლად ნეგატიურ გავლენას იქონიებდა, - მიიჩნევს Galt & Taggart-ის ეკონომისტი ლაშა ქავთარაძე, რომელიც  რადიო „სივრცის“ ეთერში გადაცემა Business Insider Georgia-ს სტუმარი იყო. 

ლაშა ქავთარაძემ საქართველოზე რუსეთ-უკრაინის კონფლიქტის გავლენაზეც ისაუბრა და ისრაელ-ირანის კონფლიქტის შესაძლოა გაგრძელების ეფექტზეც გაამახვილა ყურადღება, რაც მისი აზრით საქართველოს ეკონომიკას 1%-ით შეამცირებდა. 

„გავიხსენოთ, რუსეთ-უკრაინის ომი. რუსეთ უკრაინის ომმა გამოიწვია ის, რომ ჩვენ მიგრანტების დიდი ტალღა გვქონდა  და ამ მიგრანტებმა დიდი კაპიტალი შემოიტანეს ქვეყანაში. ეს იყო პოზიტიური ჩვენი ეკონომიკისთვის, მაგრამ ნეგატიური იყო ის, რომ გლობალურად ამ ომმა გამოიწვია მიწოდების ჯაჭვების რღვევა, საერთაშორისო  ბაზრებზე სურსათისა და ნავთობპოდუქტების ფასების ზრდა, ინფლაცია გაიზარდა გლობალურად და შემდეგ მოგვიწია ინფლაციის იმპორტირება. თუმცა ეს ნეგატიური იყო არამარტო ჩვენთვის, არამედ მთელი მსოფლიოსთვის, რომელსაც მერე მოჰყვა საპროცენტო განაკვეთების გაზრდა და ფაქტობრივად ფულზე ხელმისაწვდომობა უფრო ძვირი გახდა. მაგრამ ის ფინანსური ნაკადი, რაც ამ მიგრაციას მოჰყვა გადაწონა ის უარყოფითი ეფექტი და მაინც ეკონომიკური ზრდა ჩვენთან მაღალი დაფიქსირდა. ბოლო, მეორე კონფლიქტი, რაც ამ წელს იყო  ისრაელ-ირანს შორის, ეს საკმაოდ ისეთი კონფლიქტი იყო, რომელიც აუცილებლად ნეგატიურ გავლენას იქონიებდა ჩვენზე მოკლევადიან პერიოდში“, - აცხადებს ქავთარაძე.

კონფლიქტის გაგრძელების შემთხვევაში, ლაშა ქავთარაძის აზრით, ისრაელიდან შესაძლოა ფულადი გზავნილები ისევ წამოსულიყო,  თუმცა ისრაელის ეკონომიკის შენელების შემთხვევაში, ეს ფულად გზავნილებზეც უარყოფითად აისახებოდა.

„ამას ექნებოდა უარყოფითი პირდაპირი ეფექტი, ასევე უარყოფითი არაპირდაპირი ეფექტი. არაპირდაპირი ეფექტი ისევ გლობალურად ნავთობის ფასების ზრდით მივიღებდით ჩვენ გაზრდილ ინფლაციას ქვეყანაში, ხოლო პირდაპირით - სავალუტო ნაკადები ორივე ქვეყნიდან, დიდი დამოკიდებულება ირანთან არ გვაქვს, მაგრამ ისრაელიდან ჩვენ დამოკიდებული ვართ, როგორც ფულად გზავნილებში, ისე ტურიზმის მიმართულებით,  რომელიც კიდევ არაპირდაპირი გავლენა აქვს ქვეყნის შიგნით და ჩვენი შეფასება იყო, რომ თუ ეს კონფლიქტი ისრაელსა და ირანს შორის  წლის ბოლომდე გაგრძელდებოდა, ჩვენ წლის მეორე ნახევარში მივიღებდით უარყოფით ზეწოლას და დაახლოებით წლიურ ჭრილში ერთ პროცენტულ პუნქტამდე შეგვიმცირებდა ეკონომიკურ ზრდას. რომ არ მოგვარებულიყო ეს საკითხი ჩვენ პროგნოზს არ გავზრდიდით 6.8%-დან 7.5%-მდე“, - აღნიშნა ქავთარაძემ. 

 

news banner
მაია არაბიძე ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ეკონომიკა
image მარიამ ქვრივიშვილმა „თურქეთის ავიახაზების" ხელმძღვანელთან ავიაკომპანიის სიხშირეებისა და მიმართულებების გაზრდის შესაძლებლობა განიხილა

18.07.2025.21:49

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი მარიამ ქვრივიშვილი თურქეთის ავიაკომპანიის „თურქეთის ავიახაზების" დირექტორთა საბჭოსა და აღმასრულებელი კომიტეტის თავმჯდომარეს აჰმეტ ბოლატს შეხვდა. 
შეხვედრაზე საუბარი წარიმართა საქართველოში „თურქეთის ავიახაზებისა" და მისი შვილობილი კომპანიის AJet - ის საქმიანობასა და სამომავლო გეგმებზე. მხარეებმა განიხილეს ერთობლივი მარკეტინგული კამპანიების ჩატარების შესაძლებლობა საქართველოს, როგორც საინტერესო ტურისტული მიმართულების ცნობადობის გაზრდისა და შედეგად, არსებული ფრენებით მეტი მსყიდველუნარიანი ტურისტის ჩამოყვანის შესახებ. 
შეხვედრაზე ასევე ხაზი გაესვა არსებული ფრენების სიხშირეთა დამატების მნიშვნელობას, რაც მეტ სტიმულს მისცემს როგორც უშუალოდ ქვეყნის ტურიზმის ეკონომიკას, ისე გაზრდის ტურიზმიდან შემოსავლებს. 
მხარეებმა ასევე განიხილეს საქართველოსა და თურქეთს შორის ახალი მიმართულების დამატების შესაძლებლობა. აღინიშნა, რომ ამ მხრივ, მოლაპარაკება უახლოეს მომავალში გაგრძელდება. 
მარიამ ქვრივიშვილმა დეტალურად ისაუბრა ქვეყნის ავიაციაში არსებულ ტენდენციაზე. მისი თქმით, ამჟამად საქართველოს აეროპორტებიდან 70 - ზე მეტი ავიაკომპანია 110 - ზე მეტი მიმართულებით ოპერირებს და რეკორდულია როგორც მგზავრთნაკადი, ისე სიხშირეები და მიმართულებები ქვეყნის აეროპორტებიდან. 
მინისტრის თქმით, სწორედ ამ ზრდადი დინამიკის გათვალისწინებით, მთავრობამ მიიღო გადაწყვეტილება, დამატებითი ინვესტიცია ჩაედო ქვეყნის საავიაციო ინფრასტრუქტურაში - ასაფრენ-დასაფრენი ზოლის მშენებლობის დასრულების შემდეგ, ქუთაისის აეროპორტი დიდი ზომის საჰაერო ხომალდების მიღებას შეძლებს, თბილისს კი სრულიად ახალი, თანამედროვე აეროპორტი ექნება, რომელიც გათვლილი იქნება 20 მლნ მგზავრზე. 
„ჩვენი მიზანია, რომ საქართველოს ჰქონდეს  მსოფლიოში ერთ-ერთი საუკეთესო აეროპორტი, რომელიც იქნება ასევე ტრანზიტურ-ლოგისტიკური ცენტრი მაღალი დონის სამგზავრო თუ სატვირთო ტერმინალებით და უპასუხებს იმ საავიაციო ტენდენციებს და მგზავრთა მოთხოვნებს, რაც იქნება მომდევნო ათწლეულების განმავლობაში," - აღნიშნა მარიამ ქვრივიშვილმა.  
ავიკომპანია „თურქეთის ავიახაზები" მსოფლიოს ერთ-ერთი უდიდესი გადამზიდი ავიაკომპანიაა, რომელიც პირდაპირ ფრენებს მსოფლიოს 130-მდე ქვეყნაში ახორციელებს.  დღესდღეობით ავიაკომპანია შემდეგი სიხშირით დაფრინავს: სტამბული-თბილისი-სტამბული - 35 სიხშირე კვირაში; სტამბული-ბათუმი-სტამბული - 14 სიხშირე კვირაში. ავიაკომპანია გადაყვანილი მგზავრების მაჩვენებლით საქართველოს ავიაბაზარზე ლიდერი კომპანიაა წლების განმავლობაში. 
შეხვედრა თურქეთში მარიამ ქვრივიშვილის სამუშაო ვიზიტის ფარგლებში გაიმართა.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა